Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

VAMSPOD | November 14, 2018

Scroll to top

Top

Superfood 6 dingen die je waarschijnlijk niet eet

6 Superfoods

Amsterdam – Superfood misschien heb je er wel eens van gehoord. Het zijn producten die hartstikke gezond zijn boordevol vitaminen zitten en een gunstig effect hebben op lichaam en geest. Wij hebben zes producten voor je uitgekozen die de titel superfood zonder probleem kunnen dragen.

1.  Zeewier

Waarschijnlijk eet je dit al af en toe, want zeewier wordt gebruikt bij het maken van sushi.  De Japanners noemen het Nori en het zit om de sushi rol heen. Nori zit boordevol jodium en jodium draagt bij aan een goede schildklierfunctie. Maar dat is niet alles want het heeft ook een hoog gehalte aan vitamine K en ijzer in zich. Ijzer is belangrijk voor het zuurstoftransport in het lichaam en vitamine K zorgt voor een goede bloedstolling, maar ook voor de botstofwisseling. Het is zeker geen straf om sushi te eten, maar dit kan wellicht een extra motivatie zijn om wat vaker sushi te bestellen.

2. Zuurkool

Wellicht niet iedereens favoriete gerecht, maar zuurkool is een echte superfood. Dit komt door de fermentatie daardoor zit zuurkool boordevol goede enzymen en melkzuurbacteriën. Deze blijken niet alleen goed te zijn voor je darmflora maar schijnen ook nog goed te zijn tegen kanker. Dus met stip op nummer 2 in onze superfood top 6.

3. Hennepzaad

Geen zorgen de zaden van hennep bevatten geen THC.  Maar bevatten wel anti-inflammatoire gamma-linoleenzuur en omega-3 vetten, plus alle negen essentiële aminozuren. Deze  helpen bij het maximaliseren van het herstel van de trainingen die je doet in de sportschool. Hennepzaad is ook verkrijgbaar in poedervorm waardoor je er makkelijk een shake van kunt maken.

4. Shirataki Noodles

Nu kun je van je noedels genieten, want ze bevatten maar 20 calorieën en 5 gram  koolhydraten per portie (en sommige merken hebben nog minder van beide!). Shirataki noedels worden gemaakt van de konjac plant en zitten boordevol vezels en zijn dus caloriearm. Ideaal om te gebruiken als je wilt afvallen, want de vele vezels geven je al snel een verzadigd gevoel terwijl je maar weinig calorieën binnen krijgt.

5.  Bietjes

Een studie toonde aan dat bieten de prestaties kunnen verbeteren en de hoeveelheid zuurstof vermindering die nodig is om een cardio sessie te voltooien. Bieten bevatten nitraten, die gebruikt worden in de productie van stikstofmonoxide dat verbindingen maakt bij het verwijden van de bloedvaten, waardoor meer bloed en zuurstof naar de spieren kunnen stromen en je dus minder snel verzuurd. Geniet ervan rauw, gekookt, of geperst.

6.  Asperges

Vitamine K is belangrijk voor de bloedstolling en vitamine B is nodig voor het energiemetabolisme, en deze vitamine kun je vinden in asperges. Niet alleen is een stengel slechts drie calorieën, maar een recente studie in het Journal of Food Science meld dat asperges het lichaam helpen bij het versnellen van het verwerken van alcohol door u lichaam. Volgende keer dat je gastvrouw bent voor een cocktail party kun je dit superfood inwikkelen in prosciutto voor lekkere, caloriearme  hors d’oeuvres die je zullen helpen bij het  kater-vrij houden van de gasten de volgende ochtend.



 

Voeg deze 6 producten toe aan je eetpatroon en je zult gegarandeerd meer energie hebben en beter in je vel zitten.