Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

VAMSPOD | November 14, 2018

Scroll to top

Top

6 oranje soorten fruit en groente die super gezond zijn

6 oranje soorten fruit en groente die super gezond zijn

Vol met beta-caroteen en antioxidanten, oranje vruchten en groenten zijn een must-have op je boodschappenlijstje. De voedingsstoffen die ze bevatten beschermen je tegen talloze ziektes, waaronder kanker en hart-en vaatziekten. Verder bevatten ze weinig vet en calorieën, wat ideaal is voor je gewichtsbeheersing. Wij hebben voor jou een top 6 gemaakt met oranje soorten fruit en groente die je eigenlijk elke dag zou moeten eten.

1. Sinaasappelen

De lijst zou niet compleet zijn zonder de sinaasappel. Sinaasappelen zijn een grote bron van vitamine C, wat je weerstand een enorme boost geeft. Sinaasappels zijn ook een grote bron van vezels die goed zijn voor je spijsvertering. Een sinaasappel is geweldig voor bij het ontbijt of tijdens de lunch en ze smaken ook geweldig in fruitsalade en smoothies.

2. Zoete aardappel

Zoete aardappelen zitten vol met beta-caroteen en zijn een enorme boost voor je gezondheid ze bevatten verder veel kalium dat weer belangrijk is voor het regelen van de bloeddruk. Maar dat is nog niet alles want zoete aardappelen bevatten ook nog vezels en vitamine A en C. Vervang dus de normale aardappel wat vaker voor de zoete aardappel.

3. Cantaloupe meloen

De Cantaloupe meloen misschien zegt de naam je niet veel, maar als je de meloen ziet herken je hem meteen. Het is één van de kleinere meloensoorten die wordt gekenmerkt door zijn oranje vruchtvlees. Een portie van deze heerlijke oranje meloen bevat kalium en meer dan 100 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine A en C.

4.  Wortelen

Wortelen zijn goedkoop en werken in zo veel recepten. Ik gebruik bijvoorbeeld rauwe wortelen in wraps en salades en ik doe ze ook in roerbakschotels en in de groentesoep. Worteltjes zijn een lekker en gezond tussendoortje ze zitten vol met vezels, kalium en vitamine A en bevatten geen vet en weinig calorieën. Wat wil je nog meer?

5. Paprika’s

Oke niet alle paprika’s zijn oranje, maar er zijn oranje paprika’s en die smaken heerlijk in salades of gegrild op een panini. Oranje paprika’s bevatten een zeer hoog gehalte aan vitamine C .Dus eet wat vaker paprika’s om je weerstand een boost te geven.

6. Pompoen

Verse pompoen bevat veel vezels, kalium en vitamine A. Pompoen kun je gebruiken om bijvoorbeeld een lekkere bisque te maken of voeg geroosterde blokjes pompoen toe van het aan je groentesoep.